KSČM***Nymbursko jako na dlani

Ke stažení

  • Likvidace cukrovaru Hrochův Týnec v obrazech ke stažení ZDE
  • "Ať žije vláda! . . . . . Ale za svoje."

    ...

    Rychlé info

    2. 3. 2023 od 16 hodin beseda v Malém sále s Kateřinou Konečnou a dalšími
    8. 3. 2023 od 14 hodin okresní oslava Mezinárodního dne žen
    1. 5. 2023 okresní oslava 1. Máje Nymburk od 10 hodin

    Koutek poezie

    Mějme je rádi

    Každý roku začátek, ohlédnem se nazpátek. Abychom si byli jistí, že nejsme jen pesimisti.
    Máme vládu, prezidenta, každému z nich roste renta. Správně jsme se snažili, tak nám všechno zdražili.
    Byli přitom spravedliví. Jenom hlupák se jim diví. Proč chudákům přidávat? Stejně budou nadávat.
    Podle vlastní logiky volí prvky taktiky. Snadněji se přece postí, ten kdo nemá všeho dosti.
    Proto dají sami sobě v této lidsky těžké době. Nač jsou lidu hmotné statky? Zbytečně by dělal zmatky.
    Rádi nesou tíhu moci a činí tak ve dne v noci. Jen když mohou svému lidu přinést v žití trochu klidu.
    Vzali by i větší věno. Bohužel. Je dokradeno. Heslo však zní: „Nepřestat. Chudé lidi potrestat.
    Když nebudou mít žádnou sílu, těžko vyhrabou se z jílu“. A tak mocní svojí pílí míří směle k svému cíli.
    Řekněte. No není hezká, cesta do prdele Česká?

    Sociálně právní poradna KSČM

    poradna@kscm.cz

    Naši odborníci se budou snažit zareagovat na vaše dotazy nejpozději do 7 pracovních dnů.
    Nabízíme vám poradenství v těchto oborech:
    •lidská práva a sociálně právní ochrana dětí
    •občanské právo
    •pracovní a správní právo
    •sociální problematika
    •zdravotní problematika
    •bytová problematika
    •školská problematika,
    sociálně patologické jevy
    dětí a mládeže
    •genderová problematika
    •ekologická problematika
    •finanční poradenství
    •bezpečnostní problematika
    •zemědělská problematika
    S důvěrou se obracejte na odborníky KSČM.
    Upozornění: Tato občanská poradna nemůže v žádném případě nahrazovat kompetence orgánů státu nebo plnit úlohu arbitra.


    Priority volebního programu KSČM

    * Práce pro všechny za spravedlivou mzdu

    * Žádná tolerance k omezování sociálních jistot, důstojný život i pro seniory

    * Investice do lidí, vědy a nových technologií jako základ boje proti krizi

    * Zdravé životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj, regulace trhu

    * Bezpečí pro občany, spravedlivý trest za každé bezpráví

    * Demokracie a lidská práva – KSČM pojistkou demokracie

    * Společnost vzdělání a kultury

    * Šance pro mladé na kvalitní život

    * Rovný přístup k informacím a rozvoj informačních technologií

    * Život v míru, bez vojenských paktů, cizích základen a válek


    Karel KRYL

    Karel Kryl

    Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou: ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou, ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce. Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes na dělali zrádce.

    Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky, brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky, farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky. farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky.

    Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda, zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda, král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem. král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.

    Demokracie panuje od Aše po Humenné, samet i něha v pánu je a zuby vylomené, Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli. Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli.

    Demokracie dozrává do žaludečních vředů, bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů, a je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu. A je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu.

    Jdi na obsah Jdi na menu
     

    Názory KSČM do voleb EP 2014

    8. 4. 2014

    Doplnění argumentace
    k volbám do Evropského parlamentu v roce 2014

    (I. část)

     

    1. Co je frakce GUE/NGL a postavení poslanců za KSČM v ní

    00028.jpg

    Jedná se o konfederaci Evropské sjednocené levice/Severské zelené levice (Gauche Unitaire Européenne/ Nordic Green Left – GUE/NGL). Tato frakce je politické seskupení převážně socialistických , komunistických a ekologicky zaměřených stran v Evropském parlamentu. Součástí této frakce jsou i poslanci zvolení za KSČM, kteří jsou v současné době čtyři.

    Konfederalismus pro frakci znamená, že je u poslanců z jednotlivých politických stran a členských zemí respektována a zachovávána rozmanitost identit a názorů a nejsou v rámci frakce u důležitých hlasování zavazováni k jednotnému postupu .Jednotliví poslanci, stejně jako celé strany, mohou být plnohodnotnými nebo přidruženými členy této frakce. Přidružené členské strany zahrnují strany bez europoslanců, dále ty, které nemají zájem o plnohodnotné členství, nebo strany z evropských zemí mimo EU. Některé strany se staly z pozorovatelů členskými stranami, když jejich země vstoupily do EU.

    V této frakci je v současné době 35 poslanců z 13 členských států a 18 politických stran (Kypr – AKEL, Česká republika - KSČM, Dánsko – Lidové hnutí proti EU, Francie – Levicová fronta pro jinou Evropu a Liste "Alliance des Outre-Mers", Chorvatsko – Strana práce, Irsko - Socialistická strana, Německo – Die.Linke, Řecko – Komunistická strana Řecka a Koalice radikální levice (SYRIZA), Irsko – Socialistická strana, Lotyšsko – Harmonické centrum, Nizozemsko – Socialistická strana a nezávislý člen, Portugalsko – Levý blok a Komunistická strana Portugalska, Spojené království Velké Británie a Severního Irska – Sinn Féin, Španělsko – Sjednocená levice, Švédsko – Levicová strana). Tyto poslance spojuje vize sociálně spravedlivého, mírového a udržitelného evropského integračního procesu na základě mezinárodní solidarity. Chtějí více přímé demokracie, aktivní účast občanů Evropské unie, rovná práva pro ženy a muže a respektování lidských práv.

    Uskupení vzniklo v roce 1989, kdy Italská komunistická strana, španělská Sjednocená levice, Socialistická lidová strana z Dánska a řecký Synaspismos založili uskupení s názvem Evropská sjednocená levice (GUE, Gauche Unitaire Européenne). Italové toto seskupení opustili poté, co se Italská komunistická strana přejmenovala na Demokratickou levici a připojila se k Straně evropských socialistů. Brzy poté se toto uskupení rozrostlo o další strany a ustavilo se jako politické sdružení na začátku čtvrtého parlamentního období v roce 1994 pod jménem Konfederace evropské sjednocené levice. Tehdy se sdružení skládalo ze španělské Sjednocené levice, Komunistické strany Francie, Strany komunistické obnovy z Itálie, Portugalské komunistické strany, Komunistické strany Řecka a Synaspismos.

    GUE/NGL usiluje o lepší pracovní podmínky, přístup ke vzdělání, sociální zabezpečení a společenskou solidaritu, o uctivé zacházení s naší planetou a jejími zdroji, o kulturní výměnu a rozmanitost, o udržitelný hospodářský rozvoj a trvalou důraznou mírovou politiku. Tyto oblasti by podle GUE/NGL měly být hlavními pilíři evropské integrace. Svoji úlohu GUE/NGL vidí v prosazování přeměny EU na lidštější, transparentnější a hmatatelnější uskupení. Zasazuje se o přímou demokracii a aktivní zapojení občanů do procesů EU. EU se podle GUE/NGL musí stát projektem občanů Unie, nesmí tedy zůstat v rukou elit. GUE/NGL požaduje rovná práva pro muže a ženy, občanská práva a svobody i vymahatelnost lidských práv. Antifašismus a antirasismus jsou podle GEU/NGL také silnou součástí tradice levicového hnutí v Evropě.

     

    KSČM má v Evropském parlamentu a ve frakci GUE/NGL tyto poslance: Věru Flasarovou, Jaromíra Kohlíčka, Jiřího Maštálku a Miloslava Ransdorfa.

     

    Jiří Maštálka je kvestorem1 Evropského parlamentu a zástupcem pokladníka frakce GUE/NGL. Dále je členem Výboru pro právní záležitosti, členem Delegace ve Výboru pro parlamentní spolupráci EU-Moldavsko a členem Delegace v Parlamentním shromáždění Euronest. Je také náhradníkem Výboru pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin

     

    Miroslav Ransdorf je místopředsedou frakce GUE/NGL. Působí ve Výboru pro průmysl, výzkum a energetiku, dále je členem Delegace ve Výborech pro parlamentní spolupráci EU-Kazachstán, EU-Kyrgyzstán a EU-Uzbekistán a pro vztahy s Tádžikistánem, Turkmenistánem a Mongolskem a Delegace v Parlamentním shromáždění Euronest. Je náhradníkem ve Výboru pro mezinárodní obchod a v Delegaci ve Výboru pro parlamentní spolupráci EU-Moldavsko.

     

    Jaromír Kohlíček je členem Výboru pro dopravu a cestovní ruch a členem Delegace ve Výboru pro parlamentní spolupráci EU-Ukrajina. Je náhradníkem Výboru pro zahraniční věci a náhradníkem Delegace ve Výborech pro parlamentní spolupráci EU-Kazachstán, EU-Kyrgyzstán a EU-Uzbekistán a pro vztahy s Tádžikistánem, Turkmenistánem a Mongolskem.

     

    Věra Flasarová je členkou Rozpočtového výboru a členkou Delegace ve Výboru pro parlamentní spolupráci EU-Rusko. Je náhradnicí Výboru pro průmysl, výzkum a energetiku.

     

     

    1. Co vše prosadili poslanci zvolení za KSČM v Evropském parlamentu

     

    Regulaci roamingu a přenosu dalších dat.

    • Snížené ceny za roaming pocítilo 380 miliónů klientů ve všech zemí EU. Ceny jsou v rámci EU stejné, cena odchozího hovoru je 7,45 Kč za minutu, příchozího 2,15 Kč za minutu a cena SMS je 2,45 Kč.

     

    Jednání o třetím energetickém balíčku skončila snesitelným kompromisem pro český průmysl.

    • Prosadili jsme vyhození dvacetiprocentní klauzule, požadující povinné rozdělení podniků s nejméně dvacetiprocentním podílem na trhu (v případě rozdělení ČEZu by to znamenalo rapidní zvýšení cen za energii pro finální spotřebitele).

     

    Vyjednali jsme vyšší emisní kvóty pro ČR v prvním období obchodování s emisními povolenkami.

     

    Podíleli jsme se na výsledné podobě sedmého a osmého rámcového programu pro vědu a výzkum (bez něj by nefungovala centra základního výzkumu) a byli jsme pro záchranu programu Galileo.

     

    Bylo přijato 30 z 52 námi podávaných pozměňovacích návrhů regulace chemického průmyslu REACH.

    • REACH není ideální, ale jeho původní podoba byla mnohem horší pro český průmysl-

     

     

    1. Co je projekt bankovní unie v EU a je vstup do bankovní unie pro Českou republiku výhodný?

     

    Finanční krize, která začala koncem roku 2008 se promítla do systémového pohledu na finanční architekturu a regulace peněžních institucí na nadnárodní úrovni. Vzhledem k tomu, že finanční kapitál operuje na nadnárodní úrovni, tak i jeho řízení je potřebné budovat na této úrovni. V EU se proto v roce 2012 narodil projekt tzv. bankovní unie, který by mj. měl stabilizovat řetězce mezi bankami a jejich vazbami na veřejné finance. V projektu jsou čtyři klíčové reformy v oblasti regulace a dohledu institucí bankovního a finančního sektoru. Ty budou postupně implementovány do zemí, které se do bankovní unie zapojí:

    • jednotná bankovní regulace (Single Rulebook)

    • jednotný bankovní dohled (Single Supervisory Mechanism – SSM)

    • jednotné řešení bankovních problémů (Single Resolution Mechanism – SRM)

    • jednotný systém pojištění vkladů

     

    Koncem loňského roku schválili představitelé jednotlivých vlád konečnou podobu projektu bankovní unie, který by měl být letos odstartován. To je největší změna EU od dob zavedení eura. Vyhlášení bankovní unie v březnu 2014 lze chápat jako konec liberální bankovní tradice - iluze o tom, že vše na peněžním trhu vyřeší konkurence trhu. Řízení peněz je dnes v rukou velkých hráčů, zde vzniká šance, jak mu nasadit alespoň nějaký politický chomout. Současně je to ale konec libertinského snu, že finanční oligarchii nahradí svobodné lidové bankovnictví. Vytvoření veřejného bankovnictví je pro evropskou levici stále výzvou.

    Prvním krokem je integrace dohledu nad finančními trhy a zdravím jednotlivých evropských bank. V roce 2009 byl vytvořen Evropský systém orgánů dohledu nad finančním trhem (European System of Financial Supervisors) skládajícího se ze 3 celoevropských orgánů dohledu s vlastní subjektivitou a spadající pod Evropský parlament – pro bankovnictví, pro cenné papíry a pro pojišťovnictví a zaměstnanecké penzijní pojištění. Předpokládá vysoký stupeň implementace uznávaných mezinárodních standardů. Nečleni eurozóny mají právo výběru systému dohledu a rozhodnutí Evropského bankovního úřadu (European Banking Authority) by měla schvalovat jak většina zemí eurozóny, tak většina zemí, které eurem neplatí.

    ČR zatím přímý vstup do bankovní unie odkládá, i když s jejím vznikem naši představitelé v Bruselu souhlasili. Český finanční a bankovní sektor je mimořádně specifický. Česká bankovní soustava, z většiny ovládaná zahraničním kapitálem, patří v Evropě k nejstabilnějším a je dlouhodobě poměrně vysoce zisková (většina ze čtveřice největších českých bank se svým matkám stará o jedny z nejvyšších zisků v rámci skupiny). Všemi stresovými testy prošly všechny velké banky bez problémů. Jsou dobře kapitalizované a v současné době žádné velké bance nehrozí riziko nesolventnosti. Bankovní sektor v České republice je čistým věřitelem finančního sektoru eurozóny.

    Změny se vstupem do bankovní unie budou působit zejména na matky tuzemských bank, nad kterými bude vykonávat dozor Evropská centrální banka místo národních regulátorů. Připojením k bankovní unii by se Česká republika vzdala kompetencí v bankovním dohledu, avšak ani poté by nemohla jako nečlen eurozony hlasovat při jednáních Evropské centrální banky. Podstatným hlediskem při rozhodovacím procesu o přistoupení k bankovní unii je fakt, zda banky v České republice operují jako pobočky (ty jsou řízeny podle českého práva, podléhají dozoru ČNB), či jako dceřiné společnosti (řídí se právem a podléhá dozoru země, ve které sídlí mateřská firma).

    Dále byly vytvořeny dohody o podobě záchranného bankovním fondu a kompetencích Evropské centrální banky. Výsledkem snahy uklidnit nejrůznější výhrady unijních zemí k rozhodování v bankovní unii vznikl poměrně složitý mechanismus, v němž budou moci mít své slovo státy i Evropská komise. Nejprve rozhoduje řídící výbor SRM (jednotný mechanismus restrukturalizace). V něm budou zatím zástupci zemí eurozóny, nezávislí experti, zástupci zemí, kde má banka dceřiné firmy, a jeho ředitel zřejmě z Evropské centrální banky. Jeho rozhodnutí může zvrátit Evropská komise a pak rozhodují zástupci členských zemí EU.

    Evropský fond soukromého pojištění vkladů bude utvářen speciální smlouvou a budou do něj přispívat banky jednotlivých zemí. V zemích bankovní unie má společný záchranný fond zabránit takzvanému začarovanému kruhu rostoucích dluhů bank a jednotlivých států. Banky nebudou zachraňovány z veřejných peněz, ale ze svých vlastních zdrojů. Zhruba do roku 2025 v něm má být částka odpovídající jednomu procentu pojištěných vkladů. Banky ho naplní samy na objem okolo 55 miliard eur (asi 1,5 bilionu korun). Tento fond by měl zajistit, aby kdokoli, kdo má v eurozóně veden běžný účet, měl garantován své peníze vložené v bance až do výše 100 tisíc eur (přibližně 2,7 milionu korun).

    Pro nečlenské země eurozóny platí, že vytvoří podle těchto pravidel svůj vlastní fond a nebudou ho muset převést do společného záchranného fondu pro všechny. Otázkou je co se stane v období let 2015-2025, když zejména banky na jižním křídle EU mají stále vysoký podíl toxických úvěrů. Tvrdší obezřetnostní pravidla samozřejmě posílí koncentraci v bankovním sektoru. Lze očekávat tvrdý konkurenční boj mezi bohatými a chudými státy, mezi dcerkami různých peněžních institucí a to i ve vztahu mezi bankami a různými investičními a pojišťovacími fondy. Možnost rekapitalizovat banku z Evropského stabilizačního mechanismu - ESM (tedy z veřejných peněz) je pak věcí rozhodovacích mechanismů v této instituci.

     

     

    1. Jste pro přijetí Eura a kdy by tak mělo být?

     

    KSČM se nedomnívá, že je za současné nejisté ekonomické situace nejen v eurozóně, a poklesu životní úrovně obyvatel ČR, nutné stanovovat pevný termín přijetí eura. ČR není v současné době na vstup do měnové unie připravena.

    V prvé řadě je podle nás nutné nastartování a stabilizace ekonomického růstu ČR, které povede i ke zvýšení ekonomické a sociální úrovně většiny občanů České republiky. Reálná konvergence záleží na struktuře ekonomiky i životní úrovně. Nyní jsme na úrovni roku 2008. Je důležité abychom rostli rychleji než ostatní. Až po tomto kroku je možné se zaměřit na splnění tzv. Maastrichtských (konvergenčních) kritérií nutných pro přijetí eura a vstup do eurozóny. V případě plnění tzv. Maastrichtských kritérií a nastartování relevantní debaty o přijetí eura bude naší hlavní snahou prosazení referenda, ve kterém se budou moci všichni občané České republiky vyjádřit k tak důležité otázce, kterou je přijetí společné evropské měny – euro.

    Je třeba rovněž poznamenat, že dokud nebude vybudována reálná hospodářská unie, která by fungovala, nemá smysl se někde tlačit. Nelze říci, že mezi zeměmi které euro mají a nemají by byl výrazný rozdíl. V tuto chvíli má ČR formálně měnovou suverenitu a je nezávislá na rozhodnutích Evropské centrální banky, v případě přijetí společné měny by ČR ztratila jakoukoli pravomoc zasahovat do měnové politiky a přišla by o jeden z hlavních nástrojů pro ovlivňování hospodářské politiky, stala by se závislou na rozhodnutích Evropské centrální banky.

    Pro KSČM je určující, abychom znali přesné podmínky pro přijetí eura a mohli zvážit všechna možná rizika. Domníváme se, že není v žádném případě kam spěchat.

     

    Co se týká petiční akce ODS pro korunu domníváme se, že jde pouze o výlučnou iniciativu ODS a naši členové ani sympatizanti by se na ní neměli jakýmkoli způsobem podílet. Ani v samotné ODS není na petici jednotný názor. KSČM má k přijetí eura vyhraněnější postoj, který není zastíněn populismem a snahou po zviditelnění. Je třeba si totiž uvědomit, že při vstupu do EU přijala ČR závazek přijmout euro, avšak není specifikováno, kdy přesně by se tak mělo stát. Druhou skutečností je, že to byl právě bývalý předseda ODS a premiér za tuto stranu V. Klaus, který v roce 1996 předal žádost ČR do Evropské unie a stál tak na počátku tohoto procesu.

     

     

    Zpracovalo oddělení pro odborné zázemí, občanský sektor a mládež ÚV KSČM

    1 Sbor kvestorů je orgánem Evropského parlamentu, který se zabývá administrativními a finančními otázkami týkajícími se přímo poslanců a jejich pracovních podmínek. Kvestorů je 5 a zasedají v předsednictvu. Evropský parlament přistupuje k volbě kvestorů po volbě předsedy a 14 místopředsedů. Kvestoři jsou voleni v tajném hlasování většinou hlasů ve třech kolech: v prvních dvou kolech je požadována absolutní většina hlasů, v posledním kole stačí většina poměrná. Jejich funkční období je stanoveno na dva a půl roku a v rámci předsednictva mají poradní hlas. Mají možnost předkládat návrhy změn nebo přepisů textů týkajících se veškerých právních předpisů přijatých předsednictvem. Kvestoři se obvykle scházejí jednou za měsíc.

     

     

     

    Komentáře

    Přidat komentář

    Přehled komentářů

    Zatím nebyl vložen žádný komentář